štvrtok 15. septembra 2016

BOLI SME: PARALIA 2016 (GRÉCKO)

Paralia – miesto pohody, nádeje…..

Plán práce klubu bol odsúhlasený ešte začiatkom roka. Jedným z bodov bola i klubová rodinná rekondícia v gréckej Paralii. Ani poriadne neviem, po koľký raz sa naši „klubisti“ rozhodli pre tento typ neskoroletnej dovolenky. Po hlasovaní vypukol temer ošiaľ, tak sa radovali… nebola to jednora-zová radosť, lebo na každej schôdzi klubu sa „odrátavalo“, koľko ešte chýba do onoho dňa „D“ !A ten deň bol stanovený na 29. augusta. Keď sme sa ráno po trištvrte na šesť zišli na parkovisku, mali sme viacerí kruhy pod očami. To preto, lebo sme cez noc dobre nespali, čo sme boli vzrušení ako malé deti. Veď „reisefieber“ je po-riadna potvora! Poniektorí mali i prehánky. Ale všetko dobre dopadlo, lebo ešte pred príchodom autobusu sa rozliala jedna fľaška „prevencie“. A tá nielenže zahnala nepríjemné pocity, ale dala aj chuť do cestovania. Vidina ďalšej fľaše bola lákavá…. Cesta ubiehala podľa plánu, zastávky na benzínových pumpách boli príjemné s možnosťou „voľnej zábavy“, času bolo dosť i na vypitie kávy, či neskoršieho obeda. Aj šoféri v autobuse ponú-kali kávu, čaj, vodu, pivo, džúsy….pitný režim bol zachovaný a samozrejme „ prevencia “ bola opa-kovane podávaná počas cesty. V autobuse bolo príjemných 22 st.C ale vonku zúrilo 35-36 st.C. Nepríjemné boli zastávky na maďarských a srbských hraniciach, kde sme museli výjsť z auto-busu a prejsť cez pasovú kontrolu, Srbi dávali pečiatky….

Nad ránom, po štvrtej hodine sme uiž boli pred hotelom. Východ slnka sme v pohode stihli, nad obzorom bolo až o 6.55 hod. Ako obyčajne, v hojnom počte sme sledovali tento neopakovateľný úkaz. Cestou z pláže sme sa zastavili na ranný teplý chlebík a začala „rekondícia snov“. Tí unavenejší sedeli pred hotelom a čakali na upratanie iz-by, tí kúpaniachtiví hneď utekali na pláž. Krásne teplé dni ubiehali až priveľmi rýchlo. Raňajky - pláž s kúpaním - večer do hotela. Niektorí sa išli naobedovať, veď pri vode vyhladne. Na zahnanie hladu sa nám veľmi osvedčilo ovocie, ktoré bolo na naše pomery až „nekresťansky“ lacné. Potraviny boli na úrovni našich cien, päť minút chôdze od hotela je obchodný dom Liedl, takže bolo si možno vybrať potraviny od domácich i európskych výrobcov….Gyros do ruky sa dal kúpiť za 2E, menu v reštaurácii za 5 E, veľmi solídne jedlo za 6-8 E. Takže hlavy sa nám točili len z „príjemného nič nerobenia“.

Večerné prechádzky po letovisku, návštevy obchodov, butikov, kupovanie darčekov… malo neopakovateľnú atmosféru. Miešali sa tu vône mora s vôňami jedál pripravovaných v reštauráciách či vôňami zo stánkov rýchleho občerstvenia, z obchodov s kožušinami i s ťažkými omamnými vô-ňami parfémov, mazadiel i mydiel z olivového oleja….. A ako by to bolo, keby nás neschladil dážď. Búrka prichádzala od mora, narazila na masív Olympu, odrazila sa späť. Ešte sme nezažili taký prudký lejak s vetrom ( pršalo temer horizontálne a vytrvalo) a hromy sústavne hučali viac ako 2 hodiny! Až neskôr sme sa dozvedeli, že v Thes-salonikách boli záplavy a obete na životoch…. Ako býva zvykom, cesta naspäť ubehla rýchlejšie ako cesta tam. Ostali nám krásne spomienky na príjemne prežité chvíle neskoroletnej rekondície v Paralii. Nejedno oko zvlhlo pri lúčení. A to, že nám Paralia prirástla k srdcu svedčí i výrok jednej našej členky – a za rok zas?!